tisdag, augusti 26, 2014

Hur går nätterna då?

En av de vanligaste frågor man får med babyn är hur nätterna går, får ni sova något? Och jo tack, det går helt okej. Samuli sover nätterna igenom, medan jag och babyn ännu vaknar ett par gånger. Han (babyn) lägger sig för natten vid nio-tio tiden och äter en till två gånger per natt. Ibland vaknar han också så att man bara behöver lägga in tutten (nappen). Morgon är det vid sju-tiden, men så somnar han ganska snabbt för en första tupplur. Om jag är trött (ofta) så sover jag också gärna lite till och så stiger vi upp vid nio. Så utan destu mera erfarenhet så tror jag vi har det riktigt bra, han somnar oftast helt bra själv, vi lägger honom i hans krubba efter kvällsamningen och så somnar han antingen genast eller så efter lite gnäll. På natten somnar han om utan problem efter amningarna.


Här har vi en baby som äntligen har börjat uppskatta sitt fina babygym. Han kan nu ligga där för sig själv en stund och slå på leksakerna och skratta för sig själv. Han trivs också super i babysittern, där sitter han gärna och tittar på när jag lagar mat eller pysslar i köket. Det var verkligen så som många sa, att vid tre månader så vänder det. Och det är såå skönt med en nöjdare och gladare baby!!

4 kommentarer:

  1. Låter ju jätte bra! Vilken sötis han är : ) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jess, nu hoppas jag han inte blir omöjlig bara för att jag skrev att det går bra :D

      Radera
  2. Härligt! Jag glädjer mig verkligen med er över att det vänt. Kramar till er alla! Och tack för senast :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, det var skoj att se er! Hoppas det blir snart igen! :) Kram

      Radera