måndag, juli 01, 2013

Noli - Italien

Efter att ha lagt ner allt för mycket tid på att försöka jämföra Lightroom och Aperture som jag talade om här i ett tidigare inlägg bestämde jag mig för att båda säkert är lika bra och att jag antagligen blir nöjd med vilket alternativ jag än väljer. Det blev Aperture.
Så nu har jag äntligen fått in våra italienbilder på datorn.

Här är några bilder från vårt första mål, Noli, som ligger på den italienska rivieran. 

Mysig liten by, vi var nog dom enda som inte talade italienska. Men med lite franska, lite spanska och lite händer och fötter så lyckas man bli förstådd.

Så mysigt med små gränder, men lite opraktiskt nog. Vad var månne baktanken med smala gator förr i tiden?

 I Finland kan man med god tur få salta nötter när man beställer en drink, här får du en hel tapasbricka. (Cilla, notera drinken!)




Tripadvisor är vår räddare när det gäller att hitta restauranger och hotell när vi reser. Vi behövde inte fundera många gånger var vi skall äta efter att ha upptäckt att det fanns en restaurang i byn som fått en michelinstjärna. 

 Jag åt min första tartarbiff, ever. På fasan! 


 Det var Noli det. Egentligen inget att se, men ändå mysigt, romantiskt och charmigt.

2 kommentarer: