fredag, juli 05, 2013

I skobutiken

Hur det nu gick så fann jag mig själv köpa ett par nya sommarskor här om dagen. Påminn mig om att inte försöka skämta med försäljare mera. Det går sällan hem.

Försäljaren: Vill du ha med lådan också?
Jag: Nej tack, det går lättare att gömma skorna hemma utan låda.
Försäljare ser oförstående ut.
Jag: Ja, alltså för min man.
Försäljare ser ännu mer oförstående ut.
Jag: Ja du vet, lådan drar åt sig mera uppmärksamhet än..never mind!
Försäljare lite osäker på om hon skall sälja skorna åt mig.

2 kommentarer:

  1. Nämen sidu, Fredrik Backman hade nästan likadan erfarenhet som du igår :)
    http://fredrik.cafe.se/sluta-pa-topp-eller-atminstone-pa-vagen-ner/
    Hhehe... Torra tråkiga butikbiträden, just som man har sin humor på topp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så jobbigt när ens humor inte går hem! :)

      Radera