onsdag, januari 16, 2013

Ringen då?

Våra förlovningsringar är fortfarande ograverade och vi tänkte gravera dem nu i samband med att min vigselring blir klar. Men vad skall det stå i dem? Något annat än namn och datum? Nån kärleksfras på latin? Samuli har ju bara en ring, skall han ha både förlovnings och vigseldatum i sin?

Så många frågor att ta ställning till nu plötsligt. Vi har lyssnat på bröllopsmarcher hela kvällen och vi lyckas inte samsas om något just nu. Hur coolt skulle det inte vara att komma in till Pirates of the Caribbeans theme song spelat på orgel?



Ni som är gifta, vad står det i era ringar? Navigare necesse est?

9 kommentarer:

  1. I förlovningsringen står det Linn&Frank + datum. I (eller på sidan eftersom det inte går att gravera inne i min ring) står det Mr&Mrs Fellman + datum :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, vissa ringar kan man ju inte ens gravera i. Min förlovningsring har också ganska tajt med utrymme inne i ringen.

      Radera
  2. Vi har båda både förlovnings och vigselring. Tyvärr har vi mycket knappt med utrymme för graveringar i alla ringar, så det står faktiskt tråkigt nog bara namn, datum och evighetstecken (en liggande "åtta").

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med evighetstecken är ju en bra idé om det är ont med utrymme!

      Radera
  3. I våra förlovningsringar står våra konstiga smeknamn på varandra och datumet. I min vigselring står inget, jag tycker den är snyggare ograverad och i Js ring orkade/ville vi inte eller kanske bara glömde att gravera ett datum för bröllopsdatumet. Gör som det känns bäst för er, finns ju inget rätt eller fel! Och kör absolut Pirates of the Caribbeans signaturmelodi i kyrkan!! Det är ju er fest, ni får göra precis hur ni vill ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju inte som om graveringarna skulle synas ändå, så man kan väl nog göra precis som man vill.
      Men Pirates blev ren utröstad av min andra hälft... Försöker mig nu på Gigi D'agostino och L'amour Toujours, låter jättehäftigt på orgel, kolla youtube! :)

      Radera
  4. One Ring to rule them all,
    One Ring to find them,
    One Ring to bring them all
    and in the darkness bind them.
    [J. R. R. Tolkien, The Fellowship of the Ring, 1954, chapter 2]

    SvaraRadera
  5. I förlovningsringen står Sebastian och datum (fast använder inte ringen mer, blev trött på den, fick en ny i 5årsgåva. haha) i vigselringen står det bådas namn och datum. Beror på ringen men mer än det sku int rymmas i min, stenarna kommer igenom på baksidan så det begränsar ju en del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev nu Du & Jag plus datum i vigselringen.
      Jag har samma problem med stenarna i förlovningsringen så det blev bara Samuli tror jag. Stilen är så liten så jag ser inte ens vad där står ändå, haha :)

      Radera