fredag, januari 11, 2013

Hänt i veckan

Fredag idag, vad skönt! Jag börjar så småningom återhämta mig från förra helgens eskapader också... Kanske ni kan gissa vad som hände?

Foto by Linda

Ända sen jag var ung har polttare/möhippa varit en grej jag varit livrädd för. Mina egna alltså. Till och med så rädd att jag i något skede tänkte att jag inte skall gifta mig för jag vill inte bli utsatt för några hemskheter. Det kan hända att denna skräck föddes i storyn om min farbrors polttare på 90-talet, jag tyckte det var så hemskt förnedrande. (I jämförelse med dagens storyn var det dock helt normalt)

Jaja, så gick jag ju då och fick en ring på fingret, bestämde datum för bröllop och valde brudfrämmor åt mig. Risken var stor att jag nu skulle bli utsatt för detta, vara tvungen att möta min stora skräck. Min skräck har dock minskat en del med åren när jag har sett att vissa verkar ha det riktigt skoj på sina polttaren.

Just det, till saken. Där låg jag i lördags och hörde hur nån fnissade i korridoren, fumlade med nyklar och lampor och plötsligt står mina brudfrämmor brevid min säng. Dom utger sig vara mina elaka styvsystrar och ger mig gröt (!!) till morgonmål. Nåja, bortsett från det var det en jätteskoj dag! Jag fick min tiara till slut också.
Nu kan jag andas ut och fokusera på bröllopet. En månad kvar!

3 kommentarer:

  1. Roligaste polttaren ever :-D Snart bröllop <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå absolut! :) Jag e bara rädd för att bröllopsdagen går lika snabbt! Vips har vi inget kvar att se framemot?? När ordnar ni er första bröllopsjubileumsfest? I år?

      Radera
  2. Den går tyvärr ännu snabbare ;) Oj vad vi har mycket att se fram emot, detta är bara början på er fina stig tillsammans! Vi firar prel. 9.3 :)

    SvaraRadera