tisdag, januari 08, 2013

Årsresumé del 2

Okej, dags för del två av årskrönikan. Här har ni juli till december.

Juli

Vi inledde semestern i juli med att ta vårt pick och pack och flytta från Tölö till Drumsö. Först målade vi hela lägenheten. Nästa gång när vi känner oss rikare så låter vi nån annan göra det. Mycket roligare för alla inblandade.

 Vi lämnade sedan våra ouppackade flyttlådor bakom oss och åkte på semester till Öja

Emma och Peter hälsade på oss

Här övar de på sina dancemoves


När vi kom tillbaka till storstan hann vi med lite chillade. (Det var inte alls så där varmt som det ser ut!)

Vi åkte ut till Borgå skärgård på kräftis

Augusti

I augusti började jag jaga bröllopsklänningar. Höll på att tappa hoppet redan.

Vi gick på restaurangdagen igen och firade samtidigt Cillas födelsedag. 

Annina kom och inspekterade vår lägenhet

Vi gick på traditionell kråkökräftis

Dagen efter var det dags för lilltösens dop

September

I september ordnade jag en möhippa, det var mycket pink

Peter ordnade också födelsedagsfest

Vi gick på fint bröllop

Oktober

Det verkar inte ha hänt så mycket i oktober? Jag var för övrigt inne i en djup bloggdepression hela hösten. Höll nog på att ge upp där i något skede.

 En ljusglimt var tjejmiddagen hos Cilla


Vi åkte också till Björneborg en sväng i oktober-novemberskiftet, det gjorde vi. Bodde på hotell och så.

November

I november ordnade Maria födelsedagsfest


Och en av höstens höjdpunkter- Tallinnresan, ah du milde!
 I november sov jag förresten hemma noll veckoslut. Det var Björneborg, Borgå, Kokkola och Tallinn.

December

I december gick jag på bloggala och jobbets lillajulsfest

Vi fick sverigebesök
Sen kom julen

Året 2012 var på många sätt mycket bättre än 2011. Jag var gladare och överlag nöjdare med livet.
Året 2012 var året då jag böt jobb, köpte lägenhet och började planera bröllop. Det var en riktig rivstart på året kan man väl säga. Vi fick närvara på två fina bröllop, vi fick hälsa några fina småtyper välkomna till världen och uppleva många fina oförglömliga ögonblick tillsammans med vänner.

Men vet ni, jag har på känn att 2013 kommer att bli minst lika bra om inte ännu bättre! 

2 kommentarer: