torsdag, oktober 13, 2011

Smart casual

Dresscoden till lördagens bröllopsjippo är "smart casual". Det har visat sig vara en ganska knepig dresscode plötsligt. Både för mig och för sambon. Ge mig kostym, smoking eller frack och jag har inga problem att hitta en outfit till festen. Men det här diffusa begerppet "smart casual" förstår jag mig inte alla gånger på. För jag tycker det är ett ganska brett begrepp.

Nåja, det här har då lett till en del springande i butiker för min del. Resulterande i att jag nu har köpt två (!) nya klänningar. Jag har fått för mig att jag har tjocka armar och letade därför efter en klänning med ärmar. Men nu jag är inte helt nöjd med någondera. Tanken är ju så klart att ena, eller båda, skall returneras när jag gjort ett beslut. Detta kommer naturligtvis aldrig att ske (returnerandet alltså). Så nu har jag två "mellan-fina" klänningar hängande här framför mig. Imorgon skall jag se vilken som kallar på mig.

2 kommentarer:

  1. Jag vet, det är helt sjukt svår dresscode! Hittade på H&M en klänning (med ärmar) som skulle passa in bra för detta ändamål. Köpte själv en sådan, lite finare än vardagsklänning. Var gräddvit från axlarna till nedanför brösten och det resterande var svart.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag har bestämt mig nu, men jag hinner ännu springa i lite mera butiker imorgon om det blir panik! :)
    Men männen då? Jacket och jeans?

    SvaraRadera