måndag, juni 07, 2010

Winning concept

Idag tog jag cykeln till jobbet och oj vad det var skönt! Min jobbväg går längs med stranden precis hela vägen så jag fick njuta och se ut över havet (okej lite fokus på cykelvägen också), andas in doften av hav (alger och fisk) och kom pigg och kry (och hungrig!) till jobbet. Mycket bra, skall vi se hur många dagar det håller i sig... Kanske två-tre?


7,4 km är det enligt Nokia Sportstracker, och ganska precis en halv timme tog det när jag cyklade långsamt. 

5 kommentarer:

  1. Ja visst är det skönt att cykla till och från jobbet! Jag cyklar också genom lövö och granö varje morgon (och eftermiddag) Kanske vi ses på cykelvägen nån dag :)

    SvaraRadera
  2. Min cykelväg känns lite löjlig när man jämför med din. :) Men vilken tid finns det chans att se dig där?

    SvaraRadera
  3. Den är inte alls löjlig! En timmes vardagsmotion om dagen är inte fy skam, tvärtom mycket hälsofrämjande(vaddå yrkesskadad :P). Jag är väl där i trakterna ca kl 07.00-07.15 och 16.45-17. Jag ska hålla utkik efter en pink cykel! :D (eller har du bytt?)

    SvaraRadera
  4. Låter fint, :).
    Själv försöker jag också cykla till arbetet alltid emellanåt. Vägen är inte lång, typ 3.4km, men... det är uppförsbacke hela arma vägen! Så efter att ha cyklat en dag, badat i svett o tårar, nästan svimmat väl framme på arbetet efter att ha kämpat för varje meter, ja, det händer inte så många gånger att jag gör det igen nästa dag... Det behövs lite paus, :). Det tar mig 25min att cykla till arbetet o 10min hem i nerförsbacken. Säger säkert en hel del. Suck.

    SvaraRadera