lördag, juni 12, 2010

Mias day of fun

S är på polttare idag och jag har haft en hel lördag för mig själv. Det händer kanske två gånger i året så nu har jag passat på att njuta ordentligt! Jag började med bikinijakt på stan, tyvärr hittade jag ingen som skulle få mig att se snygg ut, får göra ett nytt försök nästa vecka. Tillbringade några timmar på Akademen, åt en lunch på Soffa med E & C, såg på samba-tåget på espen och gick via delikatessen hem.
Akademen har rea på pocketböcker för stamkunder- tips, gå dit! Jag kunde ha kommit hem med ungefär femton böcker men måste behärska mig lite, så det här blev resultatet. Nu måste jag försöka hålla mig och inte läsa alla innan resan.

Linn tipsade på hennes blogg om Mia Skäringers bok, tror att det blir kvällens läsning.
Linda Olssons bok Nu vill jag sjunga dig milda sånger var den första som kom emot mig, har ingen aning om vem det är, men något fick mig att köpa den ändå. Så blev det två böcker på tyska också Damals in der DDR och Fucking Berlin.
Nu klarar jag mig kanske några dagar under resan, sen räknar jag med att jag kan byta böcker med Emma.

4 kommentarer:

  1. Jag måste kanske också ta en sväng via Akademen, eller alternativt bibban, så kan vi ha book swap i Italien!

    SvaraRadera
  2. Böcker inhandlade :) De börjar låta som vi bara ska läsa i Italien...

    SvaraRadera
  3. Nå så som väderkartan ser ut nu så kan vi lika bra sitta inne och läsa hela veckan :(

    SvaraRadera