lördag, januari 30, 2010

Avatar

Vi såg alltså Avatar igår, i natt drömde jag att en tysk armé anföll min gamla hemstad. Undrar om drömmen hade något med filmen att göra? I filmen var det fula människor som anföll ett fint träd.
Filmen annars imponerade inte värst mycket på mig. Visst var det fina "landskap" och vackra blommor, men storyn var ganska tråkig och förutsägbar. Dessutom är jag inte riktigt förtjust i filmer med "overkliga människor". Shrek går bra, de försöker inte se ut som människor, och Harry Potter går också bra, de är ju riktiga människor, men jag har obehag för mystiska blandningar av människor och konstiga djur. Så tyvärr, jag förstår inte riktigt "hypen" kring filmen. Vad jag också började fundera på var hur filmen skulle ha klarat sig ifall den hade kommit ut i Augusti/September när rädslan för svininfluensan var som störst, jag menar 3D-glasögonen som man fick var ju riktigt snuskiga! Tännk bara på hur många som har fingrat på dem med smutsiga fingrar. En effektiv influensaspridare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar