måndag, januari 04, 2010

Böcker som påverkar

S har just läst ut boken Den hemliga kocken, som vad jag förstått handlar om var det finns i maten som vi stoppar i oss. Någon som läst den? Den måste innehålla hemsk fakta, jag är inte helt säker på om jag vill läsa den överhuvudtaget.

Den här boken måst ha skrämt upp S ganska rejält, för igår bar han hem flera kilo luomu-produkter, ett kilo appelsiner och en massa annat konstigt hälsosamt. Nu kockas det köttbuljong här hemma, för köttbuljongstärningar är tydligen av ondo. Dessutom fick jag i morse nypressad appelsinjuice, och imorgon lär jag få hembakade semlor för någon deg knådas det också ihop där i köket. Jag väntar med spänning på fortsättningen...

4 kommentarer:

  1. För alla som blev rädda över boken - det är deeffinitivt ingen hälsobok. Tvärtom ska det ätas smör, grädde, fet ost osv. Dvs. undvik lättprodukter och allt annat fejk och ät "riktiga" råvaror.

    Rekommenderas som skrämmande kvällsläsning :-)

    SvaraRadera
  2. Låter bra! Precis så har jag tänkt redan en tid, att det inte kan vara bra med all teko-mat vi stoppar i oss, light hit o dit osv. De e bara synd att när man har läst en sån bok, o jag har läst några, så lever man efter den i typ en vecka, o så glömmer man liksom bara... Tack fö boktipset, ska se om ja o sku våga scrolla igenom den, :).

    SvaraRadera
  3. Jag tror nog ocks¨ att det är helt hälsosamt att tänka på vad det finns i allt som vi äter, men man behöver ju inte heller gå till överdrift. Men om det finns 14 E-medel i en liten bakelse så blir man ju nog lite förundrad. Vi får se hur länge det håller i sig för Samuli, jag gillar iallafall det här med nypressad juice på morgonen. :)

    SvaraRadera
  4. Alla rockare vet att lite e aldrig skadat någon...

    SvaraRadera