onsdag, augusti 12, 2009

snälla barn växer upp till elaka monster

Oj nej, oj nej, först var det Nina Mikkonen och nu Erja Rusanen i HBL. Varifrån får de alla sina undersökningar om att barnen som går på dagis klarar sig sämre och mår dåligt? Tydligen är det sååå hemskt för barnen att varje morgon skiljas från sina föräldrar så de tappar tilliten till de vuxna, och fast de ser glada ut så är alla egentligen bittra och inåtvända små barn som växer upp till seriemördare? Huhuh... Jag har iallafall inga traumor från morgnarna då jag måste skiljas från mamma. Och jag tycker alla mina kompisar verkar helt normala...

6 kommentarer:

  1. Bra att du refererar, har själv inte orkat läsa artikeln. Men inte vet jag heller var de får allt ifrån, inte har jag heller några trauman från dagis.

    SvaraRadera
  2. Fråga Alex om en vecka...

    SvaraRadera
  3. Linda, iofs. så var vi ju bara halva dagen i dagis. Vem vet vilka monster vi skulle ha blivit om vi varit där hela dagen!? :)

    Lasse, har någon månne gjort en undersökning om hur föräldrarna klarar sig när barnen börjar på dagis? Är det månne jobbigare för mamma&pappa eller för Alex? :)

    SvaraRadera
  4. Jessus, ha de här varit pa TV? Jag menar Nina Mikkonen; men hon visar ju ganska tydligt hur det kan ga om man int lär sig att kommunicera med sina medmänniskor...

    SvaraRadera
  5. Joo, i aamu-TV eller nåt! Kolla du igenom hela diskussionen? Helt sjukt! :)

    SvaraRadera
  6. Nina Mikkonen, ha hon gått i dagis? Själv älska jag dagis och kunde tänka mig gå tillbaka dit nu, haha. Sen tycker jag det är bra för barnen att redan då lära sig komma överens,leva,dela, umgås med medmänniskor. Och sedan kan det ju hända att många av dessa vänner börjar i samma skola vilket bidrar til latt skolstarten inte är lika skrämmande som den annars kan vara. Näpp, inget dåligt med dagis.

    SvaraRadera