måndag, augusti 03, 2009

En kort helg

Helgen blir på något sätt lite för kort när man jobbar på lördag... Efter en 12 timmars arbetsdag såg jag bara exeltabeller när jag stängde ögonen. Vi hyrde filmen Kieletty hedelmä som handlar om två lestadianflickor som söker sig själva och vill se hur världen utanför deras lilla by ser ut. Riktigt sevärd film tyckte jag (för att vara finsk). Finlands Fucking Åmål stod det på pärmen. I slutet grät jag som en liten bebis, men jag vet inte riktigt om det berodde på filmen eller på att jag var allmänt sentimental och "herkkä".


Igår blev det minigolf och så hälsade vi på favoritbrorssonen. På kvällen hann vi ännu träffa Moster Tättä och luxembourg-kusinerna. Efter det var jag så slut så jag höll på att somna mitt i Sagan om ringen (det skulle jag nog kunna göra fastän jag inte var trött... inte riktigt min typ av film).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar