tisdag, juni 02, 2009

Tisdag

Jag har varit lite små-deprimerad på sistone, S gör sitt bästa för att försöka få mig på bättre humör.. Med varierande framgång.

S: Men du e ju bäst!
Jag: Jag är nog inte bäst på någonting.
S: Du e iallafall bäst i världen på att hacka ner på dig själv.
Jag: Jag tror nog det finns såna som e bättre än jag på det.
S fundersamt: Jo, du har nog rätt. Du är nog inte bäst i världen på någonting.

I helgen blev det allt för mycket jobb och allt för lite sol. Synd! Det lär inte komma så fina dagar på en stund. Ilmatieteenlaitos lovar för tillfället regn till lördagens bröllop. Igår sade väderleks-flickan i tians nyheter att det idag "mest sannolikt är klart, halvmulet eller mulet." Så kan man väl inte säga? Hon säkerställer sig själv med att räkna ut alla möjliga utfall. Idag blir det sannolikt en bra, halvbra eller en dålig dag.

1 kommentar: