tisdag, januari 23, 2007

Avskedspartyn & skidåkning

„Ein system kann nur sehen, was es sehen kann. Es kann nicht sehen, was es nicht sehen kann. Es kann auch nicht sehen, dass es nicht sehen kann, was es nicht sehen kann.“ I love the German language!
Min första tent är nu förbi. Jag fick total blackout och kunde inte komma ihåg nåt av vad jag läst..en halv timme senare konstaterde jag att jag kanske måst skriva nåt ändå, ”humflum” på tyska. Då var det bara en halv timme kvar av tenten.. =/ Usch..
I lördags blev det skidåkning (!) på glaciären i Hintertux (se bild till vänster). Igen en gång regnade det i Innsbruck när vi gav oss iväg och gräsmattorna var, om möjligt, ännu grönare än i november. Eftersom backarna är i så dåligt skick så bestämde vi oss för att hyra skidor istället för att förstöra våra snowboardar i de steniga pisterna. Jag brukar åka skidor en gång i året ungefär, men iår var det som om det skulle ha varit första gången ever. Backarna var isiga och branta och vi såg ut som två kråkor när vi tog oss ner för pisterna (iofs. såg alla lite ut som nybörjare...det var en kamp om att hållas på benen). :)
På fredag var det avskedsparty åt Jenny som åkte på lördag, idag blir det party för Heléne som åker imorgon. Hemskt att inse att tiden här snart är över och alla åker hem. Fast det skall nog bli skönt att få komma hem snart också...


Jag på skidor



Hintertux


Jag, Linda och Jenny


3 kommentarer:

  1. Hoppas ni nu får uppleva lite snö före du kommer hem ;) Ska bli så skoj o seeees.. Här har det plötsligt blivit vinter o ja har nog lite svårigheter att anpassa mig till kylan, brr!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Du får åtminstonen ser LITE snö... kram

    SvaraRadera
  3. Hej o hå!
    Här lever livet på igen som om man aldrig varit borta:-) Äntligen finns det snö på marken och som bäst har det nu varit -10 grader...måst säga att jag gillar det! Lite vinter ska det ju va när de e januari!
    Njut av din sista tid där och lev loppan...här väntar nog allting som förut ;-)
    Stor kramis

    SvaraRadera