torsdag, januari 18, 2007

Akut brist på snö

Dags för lite uppdatering...
Sen jag kom tillbaka till Innsbruck efter jullovet har det varit fullt upp med studier. Förra veckan bodde jag på Uni, från tidig morgon till sen kväll. Grupparbeten, individuella arbeten, presentationer, seminar, provläsning osv.. Nu börjar alla inlämningsuppgifter vara klara, förutom en. Sedan är det närmast tentläsning som gäller.
Nästa vecka har jag en tent och den 10 februari har jag 3 st (!). Kul att ha alla på samma dag! Men de har konstigt system här med tenterna, de räcker högst 1,5h. Så har de ca. 4 frågor som du då mycket kort och innehållsrikt måste besvara. För mig kommer det att vara svårt eftersom jag är van med Hankens 5h-tenter där man skriver 3 sidor för en fråga. Nu skall jag då läsa lika mycket som till en vanlig tent på Hanken, men man måste kanske koncentrera sig mer på småsaker eftersom frågorna kan vara ganska precisa.
Det vanligaste samtalsämnet här för tillfället är snö-läget, eller kanske bristen på snö. Normalt borde alla skidområden vara öppna denhär tiden på året. Nu finns det dock de som inte har kunnat öppna, och de som har öppet lider av akut snöbrist. Lite tråkigt tycker jag... eftersom vi alla erasmus-studenter kommit hit för att skida så mycket som möjligt har vårt mål inte riktigt kunnat uppfyllas.. :(
Imorgon har vi det första avskedspartyt, Jenny åker hem till Sverige på lördagen. Det är konstigt hur tiden har flugit iväg och jag kan inte riktigt förstå att det snart är över. Själv har jag 4,5 veckor kvar här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar