måndag, november 13, 2006

Två dagar i backen och white-party

På fredagen åkte vi iväg med Hermonce och engelsmannen Douglas till Stubaier Gletscher i hopp om att få se lite snö. Vädret i Innsbruck var dåligt och det såg inte heller så bra ut när vi kom fram till dal-stationen. Vi åkte ändå upp med gondolen och efter att åkt genom molnen som låg så lågt nere möttes vi av en klarblå himmel och pister som såg mycket bättre ut än förra gången i Kaunertal. Området var också mycket större än förra gången så vi fick mera ut av åkningen nu. Jag fick också pröva mina nya blingbling-snowboard boots som ser ut som en Luis Vuitton väska! :)
På fredagen var vi på ett party som en dansk kille ordnade tillsammans med sin mitbewohner. Temat för festen var ”vitt”. Idén var alltså att man skulle klä sig i vitt och bara dricka vita drinkar. :)
Under festens gång blev jag övertalad (ganska lättövertalad) att hänga med för en andra dag i backen på lördag. Denhär gången åkte jag med Tina (dannmark) och Alex (tyskland). Vi hade en tidig start (kl.8) och vi stannade också i backen nästan tills liftarna stängde. Vädret var inte så fint som på fredagen och det var också mera människor i backen, men vi var nöjda ändå! :)






































Pim (holland), Pim2( kommer inte ihåg namnet) och Alexi på white-party

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Ojoj så det ser härligt ut där i backarna! Konstigt att när jag ser t.ex. Johannas bilder så blir jag avundsjuk för att det är varmt men nu blir också avundsjuk för jag vill skida!!!:-) Har svårt att bestämma mig om hur jag vill ha vädret helt tydligt!:-) Många kramar och sköt om dig Mia!

    /Cilla

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!

    Ser ljuvligt ut!! Här har det varit lite höstigare nu...18 grader och lite sensommar-Finland väder...känns kallare, i alla fall inomhus..men det skall bli varmt igen!! Varierar mycket. Ser skönt ut med snö o berg och backar :-)

    Hur skall man få tag på dig så där annars??? Har du skype eller MSN? Längesen vi "talat"...saknar dig....
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Det börjar småningom bli såna tider att jag nån dag överraskar dig med mitt besök. Att låtsas åka backe i här i Finland vill inte helt intressera (Serena har redan öppnat sina backar).

    Så förbered dig föt att du nån träffar mig utanför din lägenhet redo att fara till backen.

    Ha det bäst!

    Viggo

    SvaraRadera
  4. Hej Mia!

    Long time no nothing! Har följt med din blogg, men har inte kommit på några konstruktiva (eller roliga) kommentarer... Tja, några sådana flöder tydligen inte ur mig vid denna stund heller, så jag säger väl då bara adios, och fortsätter jobba på min föreläsningsdagbok. Kivakiva... Sköt om dig!

    Linda (Nystedt, ifall du undrar vilken av dem...) :)

    SvaraRadera