fredag, september 29, 2006

Första veckan

Nu är första veckan förbi och den har verkligen gått i ett huj. De första dagarna handlade bara om ny infromation och massa byråkrati. Anmäla sig här och där och visa upp kort och papper överallt. På kvällarna har vi försökt hitta på program åt oss men vi har alla varit ganska trötta efter allt springande. Vi har nog ändå lyckats söka upp nya pubar att sitta i varje kväll så att vi inte skall få alltför tråkigt.
Igår hade vi vår första gemensamma kväll med alla erasmusstudenter på vår fakultet, det var studentkåren här som ordnade fest på en bar i stan. Vi är ungefär 50 utbytesstudenter här allt som allt, tror jag, massor från frankrike och spanien. Fransmännen är alla i sitt eget gäng som pratar bara franska och samma sak med spanjorerna. Därför blir det sen lätt att man umgås med andra nordbor.

Vi har planerat att åka till München på oktoberfest på lördagen, vi har dock inget ställe att bo på så vi måste komma hem på kvällen. Det skulle vara helt intressant att uppleva spektaklet där, men vi får se hur vi får det organiserat... Jag har umgåtts en del med en finne som inte verkar ha någonsomhellst uppfattning om vad tider innebär, kanske hon inte äger en klocka, och så en flicka från frankrike som ju såklart aldrig heller är i tid någonstans. Så med högsta sannolikhet så kommer vi alla att åka dit med olika tåg :)

Idag skall jag försöka åka ut till Ikea och köpa lite köttbullar och knäckebröd åt mig :) Jag behöver nog lite annat också som lakan och handukar, jag tänkte det är lättare att köpa nya än att tvätta de gamla. :)
Jag har inte heller något strykjärn här, inte för att jag har så mycket som skulle behöva strykas, men ett par skjortor iallafall. Ja undrar ifall jag kan stryka skjortorna med min platt-tång. För håret alltså. Om mitt hår tål den så varför skulle det inte funka med skjortorna också? Nån som har erfarenheter?

Trevligt veckoslut till er alla!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Anton var ju på October-fest och det lät super-kul. De övernattade inte heller, utan åkte tåg på natten och festade en hel dag! ha det kul!
    Det där med plattång var inte nån dum idé..jag har nämligen samma problem :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag skulle inte rekommendera plattång som strykjärn...mest för att det tar ganska lång tid tror jag!:-) Bäst är det att köpa ett billigt! Regniga hälsningar från Finland! Sköt om dig och stooor kram!:-)

    /Cilla

    SvaraRadera
  3. haloj!

    Hoppas dina köttbullar smakar bättre än våra här... Ja sku nog också skippa plattången, kan nog bli ett och ett annat hål i kläderna ;)

    Kram, Emma

    SvaraRadera