fredag, januari 08, 2016

Funderingar om året som gick och det som går

Idag hade jag sista dagen på jobbet. Nu väntar lite ledigt och så nya utmaningar på nytt jobb. Året kunde inte ha börjat bättre! Och det blev ett fint slut på det gågna året också iom att allt ordnade sig till slut.

Om det är något jag fått lära mig under 2015 så är det att saker har en tendens att ordna sig. Så många grejer som höll på att skita på sig som sedan ordnade sig. Som till exempel det här med lägenheten. Att köpa lägenhet innan man sålt den gamla, och genast efter få vatteskada i gamla lägenheten som ledde till fyra månaders renovering och boende på hotell. Försäljningen skjöts såklart upp och det blev riktigt spännande till slut hur det skulle gå. Men allt gick ju fint och nu bor vi i vår fina nya lägenhet.

Och så jobbet, att jag blev erbjuden nytt jobb i december kunde inte ha kommit mera lämpligt. Så nu blir det väldigt spännande och skojigt med nya utmaningar!

Jag försöker också bli bättre på att "ta ut glädjen i förväg", som Linn skrev om här. I alla krissituationer tenderar jag tänka på det värsta, men det är ju helt onödigt egentligen. För saker har ju, som tidigar konstaterats, en tendens stt fixa sig. Inte alltid som man har tänkt sig, men på något sätt ändå. 

Så skall jag också bli bättra på att njuta i vardagen. För sjutton vad den kan kännas tung ibland. Det är bara dagis-jobb-butiken-hem-mat-gnäll-i säng. Och så samma visa nästa dag. Måste lära mig att njuta av dessa stunder också även om det känns jobbigt.  

Nu när det nya året inletts är det väl också en bra tidpunkt att lova att börja röra på sig igen, ens göra någonting? Försöka få in träningsrutiner, för jag vet ju att jag mår bättre av att röra på mig. Dansa kanske? Blogga mera, surfa mindre, äta hälsosammare, vara snällare och allt det där andra också därtill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar