tisdag, oktober 27, 2015

Veckans bästa

Veckans bästa beslut var absolut att testa på en matkasse. Ingredienser för tre dagars mat leverades hem på måndag efter jobbet. Vi tog en snabbkasse som skall gå lätt att laga. Recepten är för fyra personer så det räcker också till lunch för Samuli och middag för Amos för nästa dag. Föresten, hur/när äter ni middag i er familj om ni har barn? Alla tillsammans eller äter barnen skilt? Samuli hinner ju aldrig hem till Amos mattid så Amos får nu äta ensam och så äter vi vår middag när Amos äter kvällsmat. Blir lite tokigt där. 



3 kommentarer:

  1. Vi brukar alltid äta alla tillsammans. Jag är van med det hemifrån, och håller ganska hårt på det själv också. Vanligtvis blir det middag kring kl 19, C brukar meddela när han startar från jobbet så hinner jag precis få det klart när han kliver in genom dörren. Och visst, ungarna blir ju hungriga efter dagis, men då får de oftast knapra på nå grönsaker eller frukter medan de väntar på middagen. Och jo, dedär matkassarna är ju guld! Testade första gången då C var på dykresa ensam förra hösten, och jag var ensam med barnen, i förkylning dessutom - då hade han ordnat det som överraskning. Tror jag blev så glad att jag fällde en tår, det var helt det bästa som kunde ha hänt just då! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också van hemifrån med att hela familjen äter tillsammans. Då var dock alla hemma vid kl.17.. Nu äter ju Amos kvällsmat vid sju och går i säng vid åtta. Hinner ni äta kvällsmat också eller räcker det med middagen? Måste nog fundera ut något fungerande system här :)

      Vilken lyx att få hem matkassen som överraskning, pluspoäng! :)

      Radera
  2. Njä, inte brukar det just behövas nåt särskilt kvällsmål sen mera. Mellis när vi kommer hem, sen middag 19-tiden och sen i säng kl 20.

    SvaraRadera