söndag, augusti 23, 2015

Nytt loppis på Drumsö

För nån vecka sedan öppnade ett nytt loppis för barnkläder här i närheten. Jag har nu gjort två besök där men inte riktigt lyckas med att få titta på kläderna där ännu. Senast i tisdags tänkte jag att det skulle vara skoj att gå dit och kolla, de har ju också en fin espressomaskin så trötta föräldrar kan beställa sig en latte eller dubbelespresso. 


Vagnen måste nästan lämnas utanför så jag tog Amos under armen och gick in. Väl inne finns som tur en lekhörna så något lugnare barn kanske kunde sitta där och leka medan föräldrarna tittar sig omkring. Inte mitt barn dock. I lekhörnan fanns ju också kritor som man kan äta och papper att riva itu, och till hans glädje också ett litet bord och några små stolar. Medan jag optimistiskt placerade honom där och vände ryggen till en sekund hade han klivit upp på stolen och klättrat upp på bordet och gjort en volt ner. Tyvärr med en landning som inte godkännts i redskapsgymnastiken. 

Vi kollar på kläder tillsammans då tänkte jag. Det vill säga Amos river ner allting och jag försöker vika och placera tillbaka plaggen. Skohyllan hann han också demolera innan jag gav upp. Nytt försök utan barn kanske? Men stället verkar fint, ägarna vänliga och latten var god. Gå dit och titta vetja!

2 kommentarer:

  1. Testat att ha honom på ryggen, tex i en manduca? Funkar super hos oss, men kräver kanske en invänjningsperiod nu när han ren är ganska stor. Bär vår lätta 3-åring ännu nu som då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, nej det har jag inte gjort. Bra idé! :) Men krävs nog säkert lite träning, kan tänka mig att han inte vill sitta stilla där heller... :D

      Radera