onsdag, maj 06, 2015

När man börjar tappa hoppet

Varning för ett negativt inlägg, jag lovar att bli superpositiv efter det här men nu måste jag bara få ut den här frustrationen!

Jag börjar tappa humöret, hoppet och tålamodet med det här tillfälliga boendet nu. Jag vill flytta HEM! I tre månader har vi nu varit evakuerade och vi har inte fått nån slags info om när vi får flytta tillbaka igen. Hur svårt kan det vara att renovera ett badrum liksom? Gud skapade hela världen på sex dagar men att kakla om ett badrum tycks ta en hel evighet! 

Jag tycker jag har hållit mig lugn, positiv och inte bekymrat mig så mycket, till och med så att en bekant undrade ifall jag inte borde vara mer upprörd pga situationen. Hittills har det fungerat med lite positivt tänkande men nu, NU är jag så fed up på att inte få bo i eget hem, alltid ha grejer på fel ställe och inte få sova i egen säng. 

Ekvationen med en massa extra hyresutgifter i samband med noll inkomster för mig är heller inte helt lyckad. Hejdå semesterresor och sommarplaner. Jag tycker vi haft tillräckligt med otur nu, nu får det nog lov att vända. Kanske jag borde testa lotta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar