torsdag, februari 19, 2015

Ensam

Rubriken är lite vilseledande, jag är inte ensam men jag är för mig själv ikväll. Samuli tog med sig Amos till farmor där de ska övernatta och jag ska sova den första hela natten på över nio månader! Ingen som vaknar och är hungrig mitt i natten (förutom jag då) eller gråter för att nappen är försvunnen. Ingen som väcker mig klockan 5.30 och tycker det är morgon. Lyx!


Antagligen kommer jag redan om några timmar att sakna den lilla filuren men nu njuter jag av att göra ingenting. Har hällt upp ett glas vin, dansar till Mamma Mia och på spisen kokar en bolognesesås, inte så tassigt.

4 kommentarer:

  1. Blir glad att se vilket vin du häller upp, det är "mitt" vin, haha! Dvs jag ansvarar för det här i Finland, när jag inte e mammaledig. Slurps, en verklig favorit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad skoj! :) Det är verkligen ett bra vin, som sammet! Det råkade vara det enda vinet vi hade här så det blev lite finare torsdagsvin, hehe. Men vi får fortsätta på det ikväll när mannen kommer hem.

      Radera
  2. Vad härligt!!!! Kommer ihåg hurudant lyx det var - och nog ännu också är :) Hoppas du får sovet, jag brukar ändå vakna de vanliga tiderna ;) en gång också på arbetsresa hörde jag heelt tydligt att någondera ropade "mammaa" och så pomppade jag automatiskt upp och sladam mot väggen, då jag helt i sömnen tyckte jag var hemma och kunde svänga mig ditåt, hahaaa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, oj nej :D Jo jag vaknade ju nog 7:14 imorse, men så skönt att bara kunna stanna kvar o dra sig i sängen. Tror nog jag somnade om lite också :)

      Radera