onsdag, februari 11, 2015

En vecka

Nu har vi bott en vecka i vår tillfälliga lägenhet och det har gått mycket bättre än jag trodde. Amos var lite orolig den första kvällen och dagen men sedan har han väl glömt bort vår drumsölägenhet och tror att vi bor här nu. Lägenheten är möblerad och har basgrejer i köket men är annars helt tom så vi har tagit hit en hel del av våra egna saker för att få det att kännas som ett hem. Jag är ju ändå hemma så mycket om dagarna så jag tyckte det var viktigt att det inte bara blir ett "ställe där vi nu måste stå ut med att leva en tid". En tid vars längd ännu är lite oklar.

Som ni kanske läst mellan raderna så tycker jag också det är ganska skoj att bo mitt i centrum igen. Allt är nära, det tar inte en halv timme att komma till stan och man kan gå omkring och fönstershoppa under vagnpromenaderna. Jag är lite rädd för att vi inte vill flytta tillbaka när vår renovering är klar hehe... Vad gäller renoveringen kör jag med principen "Ignorance is bliss", jag håller fingrarna för öronen och trallar på när vi får uppdateringar. 

2 kommentarer:

  1. Vi bodde ju på Lappviksgatan tidigare. Alldeles där vid barnlundsparken... Och även om jag älskar vårt nuvarande egna hem och förortslivet så saknar jag nog centrum rätt så ofta. Det var så härligt att bo där! Så lätt att röra sig och vara spontan, också med en liten baby. Så njuuut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag skall faktiskt njuta! :) Det är så behändigt, och som du säger mycket enklare att vara spontan. Man behöver inte planera in en stadsresa som ett halft dagsprogram när det tar fem minuter att ta sig fram.

      Radera