onsdag, februari 29, 2012

Ordning i kaoset ?

Kanske någon kommer ihåg att jag för något år sedan konstaterade att vi aldrig, aldrig kan flytta härifrån på grund av vårt kaotiska källarföråd. Vi har alltså två stycken förråd, ett jättestort och ett lite mindre. Båda fyllda till bristningsgränsen med grejer...

Flytten är ju först om 5-6 månader men vi tänkte vara förutseende och börja gå igenom grejer redan nu. Vi talar alltså om lådor som följt med flera flyttar innan de landat i detta förråd. Ingen aning om innehållet. Det var nästan lite småroligt att gå igenom allt, och ack så befriande! Nu är bilen fylld med lådor som skall till avstjälpningsplatsen, några sopsäckar slängda och några lådor skall vi ännu fundera på.


Vem har vi här då? Jo Wombat! Samulis murmeldjur från Australien.


En gammal hushållsvåg, vad sjutton skall man göra med en sådan?

Överraskningslådor, fyllda med färdigt packade grejer. Vad skall man göra med överlopps porslin? Finns det någonstans man kan föra dem eller är det bara att slänga?

4 kommentarer:

  1. Fota allt, lägg upp på bloggen och säg att folk får hämta bort det! Det kan finnas saker som nån loppisbesökare tex sökt efter i evigheter!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag allt som oftast är för lat för att börja sälja saker, brukar jag packa allt överlopps i lådor och föra till Fida. De tar emot det mesta http://www.lahetystorit.fi/kolme-tapaa-lahjoittaa-lahetystoreille/

    SvaraRadera
  3. Evis, jag tror det är typ bara mina vänner som läser bloggen, tror int nån vill ha mitt skräp :)

    Maria, tack för tipset! Jag är inte heller så tänd på att sälja på kirppis, för jobbigt! :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Då låter det andra tipset bättre! :)

    SvaraRadera