fredag, februari 24, 2012

Favorit i repris och lite mer nyheter

Den allra första "middagen" jag kockade åt Samuli var en getosttoast på ruccolabädd. Det var i min lilla etta på Fredriksgatan. Vi kockade inne och bar ut middagen på gården genom fönstret. Jag var skitnervös - veckoslutet innan hade jag bjudit på en drink på vitamin-C juice eftersom det var det enda jag hade i mitt kylskåp.

På innergården fanns en perfekt mysig matgrupp som ingen annan i huset använde förutom jag som bodde på första våningen. Det var sommaren 2005 och vi levde på vodka cranberrys och adrenalin.

Idag tyckte jag det var en passande dag att köra en favorit i repris.


Vi hade dessutom lite extra att fira den här veckan eftersom vårt bud på en lägenhet har blivit godkänt. Om allt går bra flyttar vi till Drumsö på sommaren!

11 kommentarer:

  1. Härligt med glada nyheter! Grattis till det nya hemmet!

    SvaraRadera
  2. Jeeee, drumsö e bäst! Grattid

    SvaraRadera
  3. Åh så fint skrivet. Älskar berättelser om förälskelsernas början. Och grattis till lägenheten. Jag drömmer också om att köpa en på Drumsö :)

    SvaraRadera
  4. Tack för gratulationerna! :) Det gick snabbt när man väl vågade bjuda.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! grattis! jag ser fram emot att höra mera detaljer :)

    SvaraRadera
  6. Grattis! Om jag ser dig i matbutiken sen kommer jag säkert att mojkka, fast vi inte känner varann. :D

    SvaraRadera
  7. Tack tack! Linda, det skall du göra! :)

    SvaraRadera