lördag, april 02, 2011

Från kaos till sovmorgon

Det har varit ett kaos på jobbet de senaste dagarna, dagarna blev allt för långa och jag hann bara hem och vända emellan innan väckarklockan ringde på nytt. Som tur är det kvartalsavslut bara fyra gånger om året.

Idag har jag dock hunnit njuta av en skön lördagsmorgon. Efter att ha läst kommentarerna till Peppes inlägg konstaterade jag att man tydligen skall prioritera att sova så länge man är barnlös, så det har jag gjort. Läst tidningen från pärm till pärm med en kopp kaffe, och lyssnat på RTL Radio i bakgrunden. Nu vet jag vilka linjer på S-bahn i Berlin som är sena. Och det bästa är, att jag har absolut noll planer för idag! (Eller så blir det inte alls bra och jag får panik över att jag inte har gjort något). Vad skall ni göra idag?

6 kommentarer:

  1. Har heller inga måste-saker att göra idag, det är SÅ skönt. Blir väl lite städning och matlagning, upphängning av fler tavlor, slappande med en bok och bio på kvällen. Njut av helgen!

    SvaraRadera
  2. Det låter skönt! Vad skall ni se på bio? Jag skall också försöka städa lite...vädret lockar inte riktigt att gå ut. :)

    SvaraRadera
  3. Jag läste också tidiningen i sängen, med en kopp kaffe idag. Skönt! Promenerat och yogat har hunnit med såhär långt. Så smånignom blir det ishockey. Föresten, kanske du vill komma med? det finns en extra biljett..

    SvaraRadera
  4. Jag har varit på stan, vädret va ju nog int någo o hänga i julgranen... Ikväll skall ja på middag ti mange sud. Ska bli skoj, har aldrig varit där tidigare!

    Njut av din lediga dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Linn: Jag har just handlat middag för ikväll så jag stannar hemma idag, men tack för erbjudandet, ha en trevlig match!

    Emma: Smaklig måltid! Hoppas ni får en fin middag, jag var åtminstone positivt överraskad av servicen när vi var där. Kramis

    SvaraRadera
  6. Det blev True Grit på bio och den var rikitgt bra. Var lite skeptisk till en western men den var inte en typisk western alls. Och ganska rolig var den också. Värd att ses.

    SvaraRadera