onsdag, april 27, 2011

En ond cirkel

Den här bloggaren har ingenting att komma med för tillfället, men jag är vid liv fortfarande. Jag börjar bli lite frustrerad på det här fina vädret, visst det var skoj i början, men nu börjar det trötta ut mig. Det är så många 'borden' som kommer med fint väder. Man borde gå ut! Borde gå ut och springa, ut och cykla, ut och njuta, borde vårstäda, tvätta balkongsfönster, plantera plantor på balkongen och slå baklängesvolter på de gröna gräsmattorna. Men jag orkar inte, har ingen lust. Och så får jag dåligt samvete för att jag inte har gjort något av det ovanstående och blir deppig. Då får jag ju förstås ännu mindre till stånd. Den onda cirkeln är sluten. Nä nu får det gärna regna lite!

Det ser ju lovande ut...

5 kommentarer:

  1. Been there, kanske nånslags vårdeppis? Men åtminstone behöver man inte stressa med att vara tvungen att ha världens roligaste vapp och första maj då de lovat sånt där väder. Man kan stanna hemma, dega i soffan med ett glas skumppa o lite chips helt i lugn och ro. :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en jätteskön plan som passar mig perfekt! :) Nästa gång det blir soligt skall jag vara bättre förberedd och inte falla in i "koma".

    SvaraRadera
  3. Mia ne, inte kan du klaga på det soliga vädret nu redan! Strunta i alla borden nu bara och njut av solen medan det varar, ingen dör av att ha lite skitiga fönster.

    SvaraRadera
  4. Och nej skulle det alltså vara, inte ne.

    SvaraRadera
  5. Jag skall fösöka! :) Idag har vi iallafall fått städat! Hur blir det med din vapp?

    SvaraRadera