tisdag, mars 29, 2011

Tvärtom

Har ni tänkt på att när man läser bloggar så blir det lite bak-och-fram? Alla nyaste inlägg kommer längst upp, vilket ju är logiskt om man följer med en blogg, men om man hittat en ny blogg och vill läsa från början så måste man bläddra längst bak. Tänk om man skulle skriva en bok där den nyaste texten skulle stå längst fram. Det går ju inte.
Det är lite samma med e-post. När mejlandet ännu var nytt och spännande fanns det en kille som jag träffat på något chat-forum som jag mejlade lite med. Jag började med att skriva alla mina mejl längst ner i konverstationen, gjorde inte alla så i början? Det var ju liksom mest logiskt. Han envisades med att skriva sina svar längst upp. Då blev det liksom lite råddigt. Den brevväxlingen dog ganska snabbt ut kan jag berätta. Efter det lärde jag mig dock att man svarar på epost med att skriva ovanför mottagarens senaste mejl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar