torsdag, december 16, 2010

Julrim

För att julstämmningen finna
Skall jag öva mig på att rimma
Se i vår familj rimmar man till jul
Vissa tycker det är jättekul

Idag har jag hjälpt julgubben på stan
På lördag skall vi skaffa en grön julgran
Pynta den med glitter och stjärnor
Shit, jag missade ju lucia och hennes tärnor

Imorgon blir det jobbets julfest
Då skall vi tävla om vem som dricker mest
Vem som skämmer ut sig och dansar på borden
Det kommer att bli kul så in i norden

Skämt åsido, mina kollergor är ganska stela
Dom är inte vana att till middag dra en hela
Nu var det slut på denna ramsa
Jag skall gå och fortsätta tramsa

4 kommentarer:

  1. du är en poet!
    fast ingen det vet.

    i vår familj har vi också på julrim dille,
    men ingen av oss är ett snille.

    så kvaliteten blir därefter
    men man kan ju kalla det fina gester.

    haha - dfär fick ett prov på min fantastiska rimförmåga!

    SvaraRadera
  2. Vad fint!:) Ibland får man flyt, då måst man skriva så mycket som möjligt. Men så plötsligt säger det stopp och det enda man kommer på är usla "nödrim". Varm och barm, knoppen och toppen. I år är jag dock ganska tidigt i farten så kanske jag inte behöver skämmas :)

    SvaraRadera
  3. Haha,snyggt jobbat, räppar-Mia!

    SvaraRadera
  4. Tack tack :) Jag hade flow, men det gick över, nu måste jag vänta på nästa flow.

    SvaraRadera