tisdag, maj 11, 2010

Big brother is watching you!

Okej, det här börjar bli lite skrämmande tycker jag. En sida där du kan kolla var dina kompisar rör sig. Eller var deras telefoner rör sig. Sjukt!!

Det kräver visserligen att man är medlem och inloggad och att dina kompisar godkänt att du får följa dem, men ändå! Hallå?! Nu kan jag sitta hela dagarna och följa med var Sambon och mina vänner rör sig. Om någon gör något avvikande, typ rör sig utanför ring 3an, så ringer jag genast och kollar upp att allting är okej.

7 kommentarer:

  1. Skrämmande. Men betyder det att man öppet erkänner att man är en stalker ifall man ber sina någon tillåta att man följer dem?

    SvaraRadera
  2. Jag undrar ifall det finns någon som frivilligt vill använda sig av den tjänsten? Lite stalker-feelis över det hela jo...

    SvaraRadera
  3. och så hemskt säkert är det inte... Läste för någon vecka sedan en nyhet (minns inte var) att en hacker brutit sig in i programmet och ändrat det så att man kunde kolla var vem som helst var oberoende av om de gett tillstånd till det eller inte...

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Okej, jag kan hålla med om att det kanske är ett bra sätt för föräldrar att hålla på sina ungar. Men det kunde ju vara ett sjukt vertyg för t.ex. svartsjuka människor.

    SvaraRadera