torsdag, november 05, 2009

Snöyra

Oj vilken dag! Jag vaknade allt för sent, ringde läkaren och fick en tid förtst på eftermiddagen. Hade inte datorn hemma, måste åka till jobbet. Fick ta bussen eftersom det fortfarande inte skett något mirakel som skulle ha fått sommardäcken på bilen att bytas till vinterdäck. Missade första bussen, märkte att jag glömt mössan hemma. Svor lite åt snöstormen på eftermiddagen och tog en taxi till läkaren, fick dåligt samvete så jag hoppade på en buss hem full med skrikande ungar och tuffa tonåringar. Det var halt så sjutton, jag trippade fram i mina stövlar. Märkte igen att jag glömt mössan hemma, nu fattas bara att jag får svininfluensa. Köpte en platta choklad för att trösta mig själv. Nu känns det lite bättre, sitter i soffan under en filt och äter Marabou Daim choklad. Den bästa! Jag borde egentligen tvätta kläder och packa eftersom jag skall upp till Karleby imorgon. Men kanske jag gör som kusinen, och tar smutsiga kläder med mig istället. Låt mig citera min bror: "Älä tee sitä tänään minkä mutsikin voi huomenna tehdä."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar