tisdag, november 17, 2009

Prenumerationer

Nu har jag, efter grundligt övervägande, betalat HBL-räkningen. Hurja dyrt! Nu får jag äta ärtsoppa och leverlåda i några månader. Men vad gör man inte för duellen och förlovningsannonserna.
Problemet med HBL är att de sätter alla sina pengar på att få nya kunder, men vi gamla kunder får aldrig några erbjudanden. Bittert. Min kompis, vars prenumeration hade gått ut, satt och väntade på att HBL skulle ringa upp och försöka sälja en ny prenumeration, men det hände aldrig. Helsingin Sanomat ringer upp nästa dag och ger dig ett bra erbjudande. Kanske jag skall skriva en arg insändare?

1 kommentar:

  1. Skriv en kritisk insändare, håller fullständigt med dig. Skulle inte ha betalat räkningen om jag inte fått rabatten. Har du dessutom nångång kollat vad det skulle kosta att prenumerera på e-tidning? E-tidningen som ju är gratis för alla som får papperstidningen, vilket jag heller inte förstår. Har aldrig känt det minsta lilla behov av att läsa e-tidningen, inte ens då jag varit är bortrest och inte haft tillgång till tidningen. Helt huvudlöst pris det också som jag aldrig ens skulle överväga att betala.

    /Upprörd

    SvaraRadera