onsdag, september 30, 2009

Hej igen!

Det är svårt att veta var man skall börja när man har haft en längre bloggpaus.
Det har helt enkelt inte funnits tid eller ork att skriva något de senaste veckorna. Jag har varit begraven i jobb, jag har praktiskt taget bott på jobbet och inte haft något annat liv. Men nu hoppas jag på att det lättar. Jag har inte heller velat skriva och klaga så mycket, därför har jag istället varit tyst. Men i och för sig är det min blogg, och jag får skriva vad som hellst, ni väljer ju vad ni läser. :)
Idag har jag övat mig på att tänka positivt:
-När man jobbar sent behöver man inte stå i rusningstrafiken på vägen hem.
-Man hinner inte ut på stan och spenderar inte pengar på onödig shopping.
-Man behöver inte fundera på program för kvällarna, eller för helgen. Och behöver därför inte få dåligt samvete när man bara sitter på soffan framför TV:n.
-Man förtjänr bra med pengar när man jobbar på söndagar.
-Om man vill kan man ta ut övertiden i lediga dagar.
Ser ni, det är ju inte alls så farligt! Men den negativa sidan skall vi inte tala om...

Nu skall jag börja med ett socialt liv igen! Imorgon blir det yoga, på fredagen hanken-dagen och lördagens program är fortfarande öppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar