måndag, april 20, 2009

Skön helg!

Vilket skönt veckoslut! Jag lyckades bli tillräckligt frisk för att träffa lite folk i helgen. På fredagen såg vi Så som i himmelen på Svenska teatern, den var riktigt bra. Men filmen var nog bättre, det är ju kanske svårt att få hela "djupet" ur filmen i en teaterföreställning. De i vårt gäng som inte hade sett filmen innan hade lite svårt att förstå pointen i pjäsen, men å andra sidan ska man nog inte se filmen genast innan man går på teatern för då sitter man mest och jämför alla scener.

På lördag åkte Samuli iväg på Dennis polttare och jag fick njuta hela dagen med mina vänner. Blev väckt av en super-sur Johanna 8.30 på morgonen, hon hade blivit "utslängd" ur lägenheten av 25 ivriga killar som skulle äta brunch som början på polttarna. Vi sov en stund så hon fick lugna ner sig och åt sen frukost tillsammans. Efter det blev det effektiv kävely-lenkki med Linda och så lunch på stan med Cilla och Johanna. Vi hann också dricka lite skumppa på stockas nyöppnade champagne-bar. På kvällen hade vi swopping party/födis fest hos Johanna. Det gick ut på att alla hämtade med sig gamla/oanvända plagg ur klädgarderoben och sen fick man ta med sig kläder om man hittade något lämpligt. Jag hittade en massa skoj, roligt att få nya kläder gratis! :)

Imorgon skall jag ha en workshop-och utbildning för det nya teamet som jag skall joina här på jobbet. Jag är inte så hemskt positiv till de nya uppgifterna, jag tycker det verkar lite tråkigt... Men kanske jag står ut en stund, och hoppas på att hitta nytt jobb snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar