torsdag, mars 05, 2009

shitpomfritt

Nu ser det riktigt dåligt ut med jobbsituationen. Jag fick just besked att jag måste ge över alla mina uppgifter till min kollega i Ungern asap. Jaha, vad skall jag månne göra då? Han kommer inte att klara av alla uppgifter så jag får väl hjälpa honom, men det fyller man inte en dag med. Kanske jag måst börja sticka, eller lösa korsord? Lön måst de ändå betala åt mig ända till Oktober, jag tror inte de kan sparka en med tidsbundet kontrakt. Men lite lång tid lär jag ju nog få... Är det i den här situationen helt lagligt och okej att skriva arbetsansökningar på jobbtid?

2 kommentarer:

  1. Ja, det är helt okej att skriva arbetsansökningar, surfa på en massa nödvändiga och onödvändiga sidor på internet, läsa, sticka, skriva sina memoarer mm tycker jag :) Men 8 månader av sådant lär nog bli fruktansvärt tråkigt förr eller senare.. Kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  2. What? kan du inte "jobba på distans" resten av tiden? ;)

    SvaraRadera