fredag, mars 13, 2009

Operahelg

Veckan närmar sig sitt slut, ganska fort har den egenltligen gått med tanke på att jag inte har så mycket att göra här på jobbet. Men det har kompenserats med mera att göra på kvällarna. :)
Förresten så har jag faktiskt jobbat ganska flitigt den här veckan. Fast jag i princip gett över mitt jobb till kollegan i ungern så gör han så mycket misstag och vet ingenting så jag måst ändå göra merparten av jobbet och korrigera när han gjort något tokigt.
Man undrar ju om det nu sen är så kostnadseffektivt som Nokia kanske trodde? Visst är det billigare arbetskraft i Ungern, men så hemskt effektiva är de inte. Dessutom har de två personer där som tar över det som jag ensam gjort här. Men antaglien är det ändå billigare?

I helgen kommer föräldrarna på besök till stan. Ikväll ska vi se på opera. Det är Kokkolas operaförening som kommer ner med en föreställning om Lulu. Den fick mycket dålig kritik i HBL, men jag brukar sällan hålla med HBLs kulturkritiker, de är oftast negativa. :)
Imorgon blir det shopping med mamma.

Nån som vet hur jag länkar till en sida här så att den öppnas i ett nytt fönster eller en ny tab?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar