torsdag, maj 29, 2008

cykling

Jag har varit flitig och cyklat till jobbet två dagar redan! 35minuter tog det till jobbet och 28 minuter hem. Ganska passligt ”halft spinningpass”. Den som påstod att Finland är ett platt land hade fel kan jag berätta. Jag har nämligen hittat en massa backar! Speciellt på vägen till jobbet är det nästan bara uppförsbackar =/ Det märks nog att man inte har cyklat så flitigt de senaste åren. Då man bodde hemma i kokkola så cyklade man ju överallt, ingen skillnad hur lång väg det var! (Okej, det var kanske inte så lång väg någonstans) Men i alla fall så hölls benen i skick. Nu har mina cykelmuskler helt tydligt förtvinat. Men det är kul att cykla! Speciellt med min nya rosa cykel :)
Jag funderade också på hur det kan komma sig att man alltid har motvind, vartåt man än åker? Vänder sig vinden alltid emot mig? Eller cyklar jag så snabbt, snabbare än vinden, så en medvind också känns som motvind? Har någon idéer?

2 kommentarer:

  1. Haha, jag tror på att du är snabbare än vinden! ;D Föresten, om du har en ny cykel, vad har hänt med den gamla? jag funderar på att köpa en cykel som inte är i ungdomsstorlek och heter trendy :P

    SvaraRadera
  2. Klart snabbare än vinden!!:D

    SvaraRadera