fredag, april 18, 2008

Mer inkomst - mindre pengar?

Äntligen veckoslut! Den här veckan har på något sätt gått för långsamt… jag har allt för lite att göra på jobbet för tillfället och det gör att man ganska snabbt blir uttråkad. Så sitter man o tittar på klockan hela tiden och den går ju inte snabbare för det.
Ridningen förra veckoslutet var jättekul, det var så länge sen jag ridit att jag glömt hur kul det var! På söndag målade jag en vägg i tamburen, färgen blev tyvärr lite för lika den som vi har i vardagsrummet så jag överväger ännu att måla om den. Men jag har nu målat en blomma på väggen som kan bli lite svår att hålla kvar om jag målar om den.. =/
Idag skall jag få gäster på besök och till lördag har jag ännu inga specifika planer. S är borta igen, den här gången på polttaren, så jag får klara mig helt ensam.

Vi diskuterade löner och pengar med S igår och konstaterade att ju mer lön man får desto mera spenderar man (ganska logiskt). Men man borde ju ha mera ”extra pengar” när man förtjänar mera, men så verkar inte vara fallet. S tycker också att jag shoppar för mycket, speciellt skor. (han tycker också förståss att jag shoppar för likadana skor, vilket såklart inte stämmer). Men jag konstaterade att eftersom hans shopping går ut på att köpa nya elektronik- och nördgrejs som kostar flera hundringar upp till tusen euro så är mitt skoshoppande ganska oskyldigt. Men om man ändå i början av studietiden klarade sig på en femtedel av den inkomst som man nu har, borde det inte då vara helt möjligt att spara massor pengar nu?

2 kommentarer:

  1. Haha. Bara för att skorna råkar vara samma färg och modellen nästan likadan, betyder det ju inte att skorna e LIKADANA. Å nördgrejjerna kostar ju som du sa tusen gånger mer än dom kläder vi köper. Att dom inte fattar? :)

    SvaraRadera
  2. Man har aldrig för många par skor, men det förstår ju inte det andra könet:D

    SvaraRadera