söndag, mars 26, 2006

Framme!

¡Hola!
Nu ar jag lyckligt framme i Malaga och har hittat lagenheten som skall vara mitt hem i tre veckor framover. Att hitta fram var dock inte det lattaste. Jag kom med bussen fran San Pedro dar jag halsat pa mormor over veckoslutet. Nyckeln till mitt rum fanns pa ett cafe nara min skola tillsammans med en bristfallig vagbeskrivning. Med mina tunga vaskor traskade jag ivag for att soka lagenheten som skulle vara pa gangavstand fran cafèt. Det var i och for sig inte sa langt att ga men destumera trappor att ga i! Med en packning pa ryggen pa 17kg och en kappsack att slapa pa kandes vagen ganska lang...
Val framme traffade jag ena rumskompisen, en fransyska som verkade mycket trevlig. Den andra tjejen var inte hemma annu. Har nu ocksa hittat fram till ett litet internet cafè brevid skolan. Jag bor helt i centrum av "gamla" Malaga och det verkar vara ett trevligt omrade med mycke cafèn och barer.

1 kommentar:

  1. Hej Söstra mi! Va gör du i Spanien? :) Va otroligt fusk, jag vill också bort från Finland.. Kram o sköt om dej! :)

    SvaraRadera