söndag, maj 12, 2013

Morsdagshelgen

Vi har haft en massa projekt på gång här hemma i helgen. Huvudprojektet var kanske att städa pga gäster idag, men samtidigt har vi också skruvat ihop vår nya Lundiahylla (äntligen!) och fått upp en tavla på väggen. Vi passade också på att skruva ner badrumsspegeln och byta ut lite söndriga lampor.

I lördags gav jag mig ut för att söka balkongsblommor och blomkrukor. Men hittade inga som jag ville ha. Att få tag i balkongslådor att hänga över räcket verkar vara en svår uppgift (Ikea hade slut på sina som jag egentligen ville ha). Jag försökte med ytterligare fyra butiker, satt fast i en halvtimme i trafikstockning i Finno-rondellen, sen gav jag upp.

Jag åkte in till stan och köpte en ny matta till tamburen istället.

Stjärnmattan fick åka ut på balkongen nu. Båda mattorna är från Pappelina, mycket praktiska plastmattor.

 S började skruva ihop hyllan.

Där ser ni tavlan som skruvades upp. Den fick vi i bröllopsgåva och föreställer mitt barndomshem.

Och här är den, vår fina Fuuga. Nu måste jag bara fundera ut vad jag skall fylla den med. Det blir dock knappast ett problem.

2 kommentarer:

  1. Tummen upp för mattan i hallen! Och superfin är Lundian, perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är själv riktigt nöjd med hyllan! :)

      Radera