lördag, april 27, 2013

Lördagsprojektet

Idag tog jag äntligen itu med något jag skjutit på allt för länge nu. Garderoben. Det kan riktigt äckla mig ibland, hur mycket kläder jag har som jag inte använder. Och ändå finns det för många morgonar då jag inte har något att sätta på mig.

Jag läste någonstans att vi använder 20% av vår garderob 80% av tiden. Det stämmer säkert mycket väl i mitt fall. Man tenderar ju använda det som finns längst fram och glömma bort det som finns längre bak (eller också höre upp i mitt fall, kort som jag är).


Idag har jag rivit ut allting, sorterat, provat, slängt bort, vikt i högar som skall säljar/ges bort. Ändå sitter jag kvar med en massa kläder som kommer hamna längst bak i garderoben och glömmas bort. Tills nästa genomgång då jag kanske slänger bort dem?

 Men det känns skönt ändå att ha kommit en bit på vägen. Nu har jag hittat en massa kläder som jag glömt bort att jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar