torsdag, oktober 18, 2012

Projekt köksbord-uppdatering

Det här projektet att hitta ett köksbord i gammaldagsstil har visat sig vara lite svårare än väntat. Vi har nu sprungit igenom alla (känns det som) antikvariatbutiker på både Högbergsgatan och i Kronohagen. Vart skall man ta sig näst? Kanske bjuda in sig hos Pia och försöka smyga hem med deras köksbord utan att de märker det? Fast det är nog lite för stort för vårt kök ändå. Problemet är ju just det. Allt är antingen för stort, eller för litet. Ingenting är perfekt.

I ett svagt ögonblick övervägde jag också att gå till Det Stora Möbelvaruhuset och införskaffa ett sådant här:
Det skulle man kanske kunna behandla på något sätt för att få en liten anna look? Som en mellanlösning innan vi hittar det perfekta bordet? Men vi vet ju alla hur det brukar gå med "temporära lösningar"...jo just det. Efter fem år står dom fortfarande kvar.



5 kommentarer:

  1. Har du tittat på www.bukowskismarket.com ?

    SvaraRadera
  2. Nej, det har jag inte tänkt på. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  3. det kan löna sig att kolla små antik-renoverare, loppisar på lande eller auktioner på landsbygden. i stan är det svårt o dessutom ganska över-prissatt. tror man måste "fynda" sånt på de ställen man minst tror. Till o med nåt kierrätyskeskus kan ha. lycka till!

    SvaraRadera
  4. mia mia!:

    jag såg ett bord (o tänkte direkt på dej, men har inte ditt nummer!) som är nästa likadant som P&J:s hos en snickare på drumsö! det är ett gammalt klaffbord i trä. hon säljer som bäst ut allt för hon ska flytta till tölö. bordet ville hon ha 60 euro för - det är dock i dåligt skick så behöver fixas, vilket hon också gör, men det är ju den biten som sedan kostar. men jag har köpt två grejer därifrån som hon fixar upp och jag tycker hon har väldigt vettiga priser! sista slutligen blir det inte mer än ett nytt bord från en lite bättre möbelaffär.

    här hittar du adressen: http://www.antiikkinikkari.fi/

    SvaraRadera
  5. Oj tack för det tipset! Jag skall åka dit och titta så snabbt jag bara hinner! Vad snällt av dig att spana på bord! :)

    SvaraRadera