tisdag, maj 15, 2012

Misslyckad cykeltur

Idag inledde jag cykla-till-jobbet säsongen. Det var ingen höjdare kan jag tala om.
Det var uppförsbackar, motvind, tugnt, mycket trafik och otroligt långtråkigt. Dessutom cyklade en äldre herreman förbi mig i kostym på en skranglig gammal cykel utan växlar just i en uppförbacke. Där flåsade jag som en röd-flammig tomat och försökte bara tänka på att jag snart är framme.

Blir det månne roligare imorgon? Kan man lyssna på musik/radio när man cyklar eller är man en fara för trafiken då?



2 kommentarer:

  1. Hah, känner SÅ igen mig, :). Jag inledde cykelsäsongen på söndag och hade både svindel och lust att gråta innan jag var framme. Och då pratar vi om ynkliga 3.5km... MEN, 3.5km och konstant uppförsbacke. Hemåt behöver jag knappt trampa.
    Gjorde om bedriften igår och det var faktiskt enklare redan nu. Så kämpa på, det försöker jag också! :)

    SvaraRadera
  2. Idag gick det faktiskt lättare! Jag pumpade lite mera luft i däcken, kanske det hade nåt med saken att göra :)
    Och så lyssnade jag på en bok så jag inte skulle få så tråkigt.

    3,5km uppförsbacke låter inte så trevligt nej, men tänk vad bra det känns när man är framme! :)

    SvaraRadera