torsdag, maj 10, 2012

Kreativiteten

Förra fredagen fick jag ett lindrigt anfall av pysselinspiration efter att ha surfat runt och hittar den här sidan. Det där kan ju inte vara så svårt tänkte jag och sprang iväg till tygbutiken för att shoppa lite.

Projektets inspirationskälla, bilden härifrån.



När det gäller mig och syprojekt förlöper de sällan utan lite frustration och tårar. Men den andra versionen blev såpass okej att jag vågade ge den åt E som tack för hennes programfixande på lördagen.

Min vän symaskinen

Version 1

 Slutresultat

Jag var lite besviken på tygutbudet i Eurokangas, men om jag bara hittar nån sida där det skulle finnas mera färgalternativ så skall jag sy upp den i flera färger!

10 kommentarer:

  1. Snyggt! Nu fick man ju nästan lite pysselinspiration.. :)

    SvaraRadera
  2. Sätt igång bara! Det var ganska enkelt i slutändan. :)
    Mitt tyg var bara lite för "löst", måste hitta stadigare nästa gång. Och så hittade jag inte guldfärgade dragkedjor någonstans, underligt!

    SvaraRadera
  3. Jätte fin! Duktiga du! : )

    SvaraRadera
  4. Najss! En i varje färg för sommarens alla fester ? :) men jo eurokangas har nog inte så bra utbud.

    SvaraRadera
  5. Nina, du som e proffs, var ska man köpa tyger? Fuskläder eller läder?

    SvaraRadera
  6. int illa - min symaskin väntar för tillfället på att projekt lapptäcke ska påbörjas så kanske ja får slänga ihop en sån också :-) / maria

    SvaraRadera
  7. Vad fina dom är, du är så duktig!:-) Jag blev också lite inspirerad att ta fram symaskinen igen...blev lite paus efter allt toffel-syende förra julen!:-) Jag vill också ha en väska, kan man beställa dom av dig?:-)

    SvaraRadera
  8. Cilla, jo du kan nog beställa! :) Måste bara hitta lite bättre tyg någonstans! Sku villa göra dem i mörkbrunt eller beige.

    SvaraRadera
  9. Fin! Denna skall läggas på min pyssel-to-do-lista :) Kan förresten vanliga symaskiner sy i äkta läder?

    SvaraRadera
  10. Jo dom flesta kan väl nog det, åtminstone tunnare läder. Men det finns speciella nålar för läder. Lönar sig kolla i tygbutiken, de är inte dyra.
    Berätta om du hittar bättre utbud på tyger någonstans!:)

    SvaraRadera