tisdag, april 10, 2012

Back in business

Hemma igen efter en intensiv påskhelg i Chamonix. Varför går tiden alltid så snabbt när man har roligt?


Som ni såg i föregående inlägg var min första skiddag helt superb, både väder och åk-mässigt. 
Lite skraj blev jag när värden började packa på mig spadar, sondar, selar och lavinsändare. Såg jätteproffsigt ut om inte annat. Vi kom lyckligt ner och fick uppleva ett otroligt vackert åk. 



Lördagen var mest regnig, dålig sikt och sörjiga backar. På söndagen snöade det och var ganska kallt, men det hindrar ju ingen finne från att åka till backen. Och tur att vi kom iväg för snön satte sig perfekt i offpisten. Om man hittar spåret lite utanför backen så kan man till exempel komma hit på lunch:


På kvällen var det fullt hus igen, det bjöds in folk till höger och vänster under helgen och vi var till slut 14 pers runt bordet. En riktigt skoj sista kväll.


På måndagen tog jag ledigt från skidåkandet och åt lunch i byn med J&D. Strålande väder!


Måste ju hinna köpa korv och ost till sambon som inte var med på resan.


Nu hemma igen med samma fiilis som alltid när jag kommer tillbaka från Geneve-gänget. Varför bor man i Finland egentligen, påminn mig någon? 

4 kommentarer:

  1. Hej vännen! Det var super att ha dig på besök här! Nästa gång får du ta Samulen med. Då kör vi vandring & wine tasting. kramis! J&D

    SvaraRadera
  2. Vandring och wine tasting låter super! Dennis lova ju vara kusk sen då bebisen föds! ;) kram

    SvaraRadera
  3. Oj fan va det ser fint ut.

    SvaraRadera
  4. Det var det jo. Man kunde importera lite berg till Finland också.

    SvaraRadera