tisdag, juli 19, 2011

Piratfest och landehäng

Jag har ett litet i-landsproblem i och med att min dator är full och jag inte kan föra över mina bilder på den mera...ska man köpa ny dator eller en extern hårdskiva då?
Som tur finns det rum på Samulis dator ännu.

Här kommer lite bilder från helgen då vi var ute i skärgården härjade, plundrade, sökte skatter och drack rom.

Pirater av alla dess slag hade landstigit på en ö utanför Ekenäs. 
 Till exempel en pingvin och en arab

Skatter fanns gömda här och där i skogen
Tigern fick gå på plankan
Sedan åktes det lite bananbåt
Skattjakten avslutades med sjörövarmiddag med hummer och bubbligt. Det var ett underbart skönt veckoslut i skärgården med roliga och glada pirater!


5 kommentarer:

  1. Jag tror Nicke har missuppfattat temat...

    SvaraRadera
  2. Hmm..det fanns nog en idé bakom den, men den var ganska långsökt :) Något om pirater på sydpolen.

    SvaraRadera
  3. Oberoende om du köper ny dator eller inte så köp definitivt en extern hårdskiva där du backar upp allt, ifall datorn kraschar. Sedan är det väl också kanske billigare med extern hårdskiva och bilder brända på CD/DVD-skivor (för dubbel säkerhet ifall både datorn och externa hårdskivan kraschar) än en ny dator.. :)

    SvaraRadera
  4. Fniss! Va fina ni är! :)

    SvaraRadera
  5. Linda: Jag har nog en extern hårdskiva redan och jag kör en backup varje vecka. Men nu borde jag köpa en till dit jag flyttar över alla bilder eller nåt..jobbigt! :)

    Evis: Det var nog en fin blandning av olika pirater! :)

    SvaraRadera