onsdag, juni 01, 2011

Tvätta tvätta tvättmaskin

Eftersom det är så fint väder ute bestämde jag mig för att ikväll var en bra kväll att tvätta tvättmaskinen. Någonting har hänt med maskinen under de senaste veckorna och våra kläder doftar inte lika fräscht när de är nytvättade nu. Så fram med google bara, hur skall man tvätta en tvättmaskin?

Jag började med att ta lös alla delar som gick att ta lös, skrubba på ställen jag inte trodde kunde bli dammiga i en tvättmaskin. Sen läste jag på google (källan till all vetenskap) att man skal tvätta en maskin på 90 grader med citronsyra. Hoppas det hjälper! Har ni några andra bra tips?

2 kommentarer:

  1. Citronsyra funkar. Det har vi använt på jobbet för att rengöra alla möjliga maskiner. Fås från vilket apotek som helst för en billig peng!

    SvaraRadera
  2. Bra! Då skall jag testa med det!

    SvaraRadera