torsdag, juni 30, 2011

Hur man blir av med telefonförsäljare del 2

Försäljare: Hej, jag ringer från företax X och skulle vilja tala om internetanslutningar
Jag: Vad kul!
Försäljare: Har ni trådlöst nät eller fast nät?
Jag: Trådlöst
Försäljare: Jaha, har ni någonslags nätpinne då?
Jag: Nej
Försäljare: Hur fungerar det då?
Jag: Alltså min dator är i nätet hela tiden, utan några trådar.
Försäljare: Jahaa... Har ni antennät eller kabel?
Jag: Alltså vi har nog en massa kablar här...
Försäljare: Du är kanske inte rätt person att tala med angående era internetanslutningar
Jag: Nä, jag är kanske int det.
Försäljare: Okej, trevlig sommar!

3 kommentarer:

  1. Jäkla bra! :D Is farfar brukade alltid börja med att fråga vad är internet, men det kanske fungerar bara när man är runt nittio :)

    SvaraRadera
  2. Du är för söt ; ) kram

    SvaraRadera
  3. Maria: Kanske jag testar med "vad är internet?" nästa gång! Sku gärna höra reaktionen! :)

    Johanna: Själv är du! Kram :)

    SvaraRadera