lördag, maj 14, 2011

Försvunnet inlägg

I och med bloggerdöden igår och i förrgår så försvann också ett av mina inlägg, konstigt! Det finns inte heller med i arkivet mera och jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev. Men det verkar ha hänt på andra bloggar också? Hoppas på att problemen är fixade och att det fungerar i fortsättningen.

Jag har ett singelveckoslut igen, den här gången är det Samulis tur att vara ute på polttaren. Jag har fått några rapporter och alla (29 st.!) verkar vara vid liv ännu efter en tallinkryssning och nu på väg mot nya äventyr.

Vi såg Black Swan på bio igår med flickorna, jag hade ställt in mig på en riktig rysare och var lite nervös över hur jag som typ annars bara ser på romantiska komedier skulle klara av den, men det gick riktigt bra. Värre var det med ishockeymatchen, den var nästan mer spännande än filmen!


Filmen var nog vacker (om än lite vidrig), och mycket tragisk. Man fick sig en liten tankeställare också, en inblick i hur illa det kan gå när man blir så besatt av det man gör. Ett äckel till chef som man blint avgudar och egna tvångstankar och hallucinationer som man inte kan kontrollera. Att förlora förmågan att skilja mellan verklighet och fantasi. Jag tyckte dock att det tog lite för länge för filmen att komma igång, efter en timme satt jag fortfarande och väntade på att något skulle hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar